Zoals het iedere maand aan toe gaat, doe je je bestedingen met jouw geliefde American Express creditcard. Aan het einde van de maand, ontvang je zoals normaal je rekeningenoverzicht. Tegelijkertijd trekt de creditcardmaatschappij het geld af van je salaris. En dat is de manier van zaken doen met je creditcard. Zonder problemen en zonder gedoe, veilig, snel en gemakkelijk betalen.
Ondanks het betalen met je American Express veilig is kan het echter, een keertje misgaan. Het kan misgaan met een bestelling voor een product of dienst. Indien je ervan overtuigd bent dat je op je rechten staat, hoor je je geld terug te krijgen. Zo simpel als het klinkt, is het proces hiervoor niet. Er zijn enkele stappen voor nodig.
Onterecht betaald
Het kan een foutje zijn van een verkoper bij wie je op regelmatige basis, producten of diensten afnam. Sinds enige tijd heb je het stopgezet. Echter merk je op je rekeningenoverzicht dat er toch is afgetrokken. Dit is inderdaad een onterechte betaling. Vanuit American Express is het advies, zelf contact maken met de verkoper en het probleem voorleggen. Let er hierbij op dat je met officiële stukken te werk gaat.
Je kunt middels e-mails of andere vormen van brieven communiceren met de verkoper en die vragen om zijn medewerking. Gaat hij akkoord, dan kun je de American Express betaling annuleren. En wordt het onterechte geld ook teruggestort op je bankrekening. Indien de verkoper niet akkoord is met je aanvraag, dan volgen er andere stappen.
Onterechte betaling niet teruggedraaid
Is de tegenpartij het niet eens met je aanvraag of weigeren zij het geld terug te storten? Het is dan zaak dat je dan inlogt op je American Express account. Middels je account kun je dan een melding maken van een onterechte betaling. American Express gaat van zijn zijde om meer informatie vragen. Daarom is het van belang dat je harde bewijzen kunt overleggen van de communicatie met de tegenpartij.
In geval het gaat om een foutje van een dubbele inhouding, wordt dit onmiddellijk gecorrigeerd door Amex. Wel moet je, net als bij een onterechte betaling, dit eerst kenbaar maken via je Amex account. Bij een dubbele inhouding vraagt Amex niet om extra informatie. Het wordt meteen in orde gemaakt.
Vervreemding of fraude
Valt het je op, na je rekeningenoverzicht bekeken te hebben, dat er betalingen verricht zijn die je niet herkent? Is je Amex kaart gestolen of verloren en vermoed je misbruik? Neem dan direct telefonisch contact op met de fraude preventie desk van American Express. Het nummer kun je achterhalen via de website van American Express. Na het probleem voorgelegd te hebben, blokkeren zij de kaart voor je. Zij regelen dan ook direct een vervangende creditcard.
Veilig betalen is het ultiem gemak welke wij mensen ervaren met een creditcard. Afgezien natuurlijk van snel en gemakkelijk betalingen afhandelen. Ondanks de creditcardmaatschappijen veiligheid garanderen, is het ook aan de card houder om het rekeningenoverzicht goed na te gaan. Mocht er iets niet kloppen, dan kun je ook tijdig het probleem aankaarten. En het tijdig laten oplossen